14 november 2007

Rating 1200, da's lekker dan...

"Ik durf er 1000 ELO-punten om te verwedden dat iedereen weet over welke WL het gaat", schreef ik n.a.v. een reeks misstanden bij een KNSB-wedstrijd uit de 1e ronde. Onze eigen nationale arbiter durfde op zijn eigen vakgebied de uitdaging aan en verwoordde zijn twijfels over mijn stelling als volgt: "Ik vind het knap dat deze arbiter op twee plaatsen tegelijk was, aangezien hij in de 1e ronde ook de WL was bij RSR1". Zo wordt mijn lafheid om geen man en paard te noemen ook eens beloond. Maar toegegeven, ik ging er inderdaad vanuit dat dit de versteende, niet ingrijpende, blunderende WL was waarover Schaaknieuws zo kleurrijk berichtte. Dat kost me dus 1000 ratingpunten. Wie had ooit gedacht dat Rutten nog eens de wereldtop-20 zou halen met 2707! Ander nadeel: dit betekent dat er in de KNSB-competitie minimaal twee totaal incompetente arbiters rondlopen...