07 januari 2008

NextGen - OldSkool ½-½

Aan het begin van mijn RSR carrière, ruim 25 jaar geleden, was het vooral leuk om als jong broekie tegen de gevestigde orde te spelen. Tegen de Dekkers en Nederhands deed ik altijd extra mijn best, immers de snelste manier om naam te maken was om juist tegen hen een goed resultaat neer te zetten. Hier moest ik aan denken toen ik in de laatste ronde van het OGD weekendtoernooi gekoppeld werd aan Kacper Drozdowski, ons 11-jarig(!) supertalent. Nu zou ik dus aan de andere kant van de generatiestrijd zitten. Een strijd die je op termijn altijd verliest natuurlijk, maar daarom kan ik nog wel mijn huid zo duur mogelijk verkopen! Het werd een echte "Ik stond gewonnen" partij, die na harde strijd onbeslist eindigde. Aanval voorlopig afgeslagen! Klik hier om de strijd tussen Next Generation en Old Skool, voorzien van mijn commentaar, na te spelen.