26 januari 2008

Wijk aan Zee insite (7)

Wijk aan Zee, 7e ronde vrijdag 25 januari

Hij had mij verzocht een half uurtje eerder te komen. Henk de Kleijnen, bekend geworden met de Messemaker-verslagen waarin het eerste team altijd werd aangeduid met "vlaggenschip" en het tweede met "de reserves", schrijft tegenwoordig voor het Rotterdamse gedeelte van het AD. Ik schijn de hoogste geplaatste deelnemer te zijn uit het Rotterdamse, wat meer zegt over de RSB-deelname dan over mij. Voor de foto mocht ik de heilige grond betreden, Henk loodste mij langs nerveuze beveiligingsmensen en dito wedstrijdleiders. Het was of ik een rondleiding kreeg op Wembley of Wimbledon. Ik nam plaats op de plek van Loek, voor de foto-shoot. "Niet aan de stukken zitten!" werd mij te verstaan gegeven. Dat was ik ook niet van plan, ik weet hoe schakers zijn. De verleiding om dame en koning te verwisselen was natuurlijk wel groot, zouden ze dat doorhebben? In ieder geval bracht mijn bezoekje Loek geen geluk, hij werd die middag verpletterd door Aronian. Dinsdag volgt als het goed is publicatie in het AD, ik ben tevreden als de naam van de club goed wordt gespeld, dus inclusief het vaak vergeten "RSR".

Drankjes-tussenstand (ontvangen-uitgedeeld): 5-6

Klik hier voor de uitslagen en standen van de tienkampen (Wijnand groep 6F, ik 2A).